Повернення і обмін товару відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» - надалі – ЗУ «Про захист прав споживачів»:
Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів», кожен споживач може повернути або обміняти товар (крім товарів, що не підлягають обміну (поверненню) згідно діючого законодавства України) протягом 14 днів, не враховуючи дня покупки.
- Споживач має право обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
- Споживач має право замінити придбаний товар, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Під заміною товару мається на увазі повернення клієнтом товару та продаж йому такого ж самого або аналогічного за своїми технічними характеристиками та ціною товару.
Товар також можна поміняти, у разі його виходу з ладу не з вини клієнта.
Рішення про заміну пристрою приймає продавець. продавець звільняється від обов’язку здійснити заміну товару за наявності механічних пошкоджень, слідів вологи в обладнанні, експлуатації товару з порушенням правил експлуатації або наявності ознак спроб самостійного ремонту та/або ремонту товару третіми особами, згоду на здійснення ремонту якими продавець не надавав.
Заміна товару не розповсюджується на витратні матеріали.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів» у разі придбання ним товару неналежної якості:
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Вимоги споживача розглядаються в порядку, передбаченому ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів», після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.